تاسیس مرکز بین المللی زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پردیس بندرعباس تاسیس مرکز بین المللی زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پردیس بندرعباس

 | تاریخ ارسال: 1401/12/14 | 
پس از رایزنی و جلسات متعدد ریاست پردیس بندرعباس با معاونت امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ریاست مرکز بین‌المللی زبان دانشگاه، مرکز بین‌المللی زبان پردیس بندرعباس به عنوان شعبه شماره یک مرکز بین‌المللی زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأسیس خواهد شد.
دکتر محمد امین فیض چکاب، رییس پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ضمن تأکید بر اولویت آموزش دانشجویان پردیس آمادگی این دانشگاه را برای خدمت‌رسانی به دانشگاه‌های دیگر و همچنین صنایع اعلام کردند. در عین حال، خودکفایی پردیس دانشگاهی بندرعباس در ارائه دوره‌های زبانی معتبر و با استاندارد‌های بین‌المللی به‌نحوی که دانشجویان را از شرکت در کلاس‌ها و دوره های خارج از مجموعه، بی نیاز کند از جمله اهداف تاسیس این مرکز است.

دکتر احمد پورقاسم، رئیس مرکز بین‌المللی زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز ضمن توضیح اینکه این مرکز در بندرعباس با دو دپارتمان آموزش زبان انگلیسی ویژه دانشجویان ایرانی و دپارتمان آموزش زبان فارسی ویژه دانشجویان غیرایرانی شروع به کار خواهد کرد، بر اهمیت تأسیس این مرکز در استان تاکید کرد. از نظر ایشان، از جمله دیگر اهداف تأسیس این مرکز در بندرعباس، ایجاد دپارتمان‌های زبان با استاندارد بالای آموزشی و روش‌های نوین تدریس زبان به دانشجویان ایرانی و دانشجویان غیرایرانی ذکر شد. برگزاری دو آزمون بین المللی بسندگی که توسط تیم تحقیق و پژوهش مرکز تحت عنوان آزمون ESTA برای زبان انگلیسی و آزمون آفا برای زبان فارسی طراحی شده است، از دیگر اهداف تأسیس چنین مرکزی در پردیس بندرعباس است.

دانشجویان محترم می‌توانند با شرکت در این آزمون‌ها از گواهی‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ارائه به دانشگاه‌های غیرایرانی، سازمان‌ها، شرکت‌های صنعتی و ... استفاده نمایند. گواهی شرکت در کلاس‌ها و یا آزمون‌های مرکز بین‌المللی زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم اکنون مورد تأیید بسیاری از دانشگاه‌های غیر ایرانی از جمله دانشگاه اکول پلی‌تکنیک فرانسه است.
به‌زودی جذب استاد زبان انگلیسی در این پردیس شروع خواهد شد. اساتید زبان می‌توانند برای ثبت نام، فرم جذب استاد زبان انگلیسی را در سایت مرکز زبان به آدرس ilca.aut.ac.ir تکمیل نمایند. فرایند آموزش و جذب نیز به صورت کامل در سایت توضیح داده شده است.
 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 348 بار   |   دفعات چاپ: 74 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر