با انعقاد تفاهم نامه‌ای اجرایی می شود؛ دانشجویان در پتروشیمی کارآموز می‌شوند

 | تاریخ ارسال: 1402/11/28 | 

انجام کارآموزی دانشجویان در پتروشیمی و استفاده از تجهیزات آزمایشگاه از تعهدات دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت ره آوران فنون پتروشیمی است که طی انعقاد تفاهم نامه‌ای طرفین متعهد به اجرای آن شدند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه و دکتر نوید نادرپور مدیر عامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی تفاهم نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و خدماتی امضا کردند.
توسعه و ارتقاء سطح همکاری در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و خدماتی در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی و سازمانی هر یک از طرفین از اهداف انعقاد این تفاهم نامه بوده است.
در همکاری‌های آموزشی طرفین در زمینه برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی به درخواست شرکت و دانشگاه، برگزاری سمینارهای آموزشی، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت، انجام کارآموزی دانشجویان در شرکت، دعوت از نمایندگان علمی و فنی موجود در مراکز علمی کشوری و بین المللی جهت شرکت در جلسات تخصصی مرتبط و امکان استفاده هر یک از طرفین از فضا و تجهیزات آموزشی آزمایشگاهی و کارگاهی یکدیگر متعهد شدند.
در زمینه همکاری‌های پژوهشی، اجرای برنامه‌هایی چون انجام پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز طرفین، برگزاری همایش‌های علمی- تحقیقاتی مشترک، انجام خدمات مشاوره‌ یا اعمال نظارت عالیه بر طرح‌های در دست اقدام شرکت، انجام خدمات مطالعاتی و امکان سنجی مورد نیاز شرکت، فراهم کردن زمینه استفاده از توانمندی‌های علمی، مطالعاتی و تجهیزات دانشگاه اعم از آزمایشگاه، کارگاه و غیره تعیین شده است.
ارائه خدمات مشاوره‌های لازم در جهت تنظیم آگهی استخدام مطابق با قوانین و مقررات شرکت و کشور، تدوین و تالیف سوالات آزمون عمومی و اختصاصی مطابق با رشته‌های شغلی مورد نیاز شرکت، انجام ثبت نام از داوطلبین از طریق سیستم نرم افزاری تحت وب، هماهنگی‌های لازم در خصوص مکان‌های برگزاری آزمون مطابق استانداردهای برگزاری آزمون‌ها براساس تقاضای شرکت، برگزاری آزمون مطابق برنامه ذکر شده در آگهی با هماهنگی شرکت و تصحیح پاسخنامه‌ها و ارائه گزارشات اولیه به شرکت از دیگر تعهدات طرفین در این تفاهم نامه بوده است.
مدت اجرای این تفاهم نامه به مدت ۵ سال در نظر گرفته شده و قابل تمدید است.

 
راه اندازی مرکز تخصصی چرخه PVC در سایه همکاری دانشگاه و صنعت

در راستای حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پتروشیمی اروند تفاهم نامه مشترک علمی و فناوری امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تفاهم نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با شرکت صنایع پتروشیمی اروند میان دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه و دکتر محمدرضا کریمی نایب رئیس هیئت مدیره این شرکت به امضا رسید.
این تفاهم نامه مشترک در راستای ایجاد گسترش زمینه همکاری‌های آموزشی پژوهشی و فناوری، ایجاد مرکز نوآوری، ایجاد مرکز تخصصی تحقیق چرخه PVC  و اعطای اعتبار پژوهانه‌های علمی صنعتی بوده است.
راه اندازی نشریه علمی و پژوهشی مشترک بین شرکت پتروشیمی اروند و دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دیگراهداف انعقاد این تفاهم نامه بوده است.
مدت زمان اجرای این تفاهم نامه یک ساله است.
گفتنی است، این تفاهم‌ها در حاشیه نمایشگاه ایران  پتروکم در جزیره کیش به امضا رسیده است.
در  مراسم امضای این تفاهم نامه‌ با شرکت پتروشیمی اروند و شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی، دکتر علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه، دکتر احسان خامه چی رئیس پردیس ماهشهر، دکتر علی اصغر صباغ الوانی رئیس پردیس کیش و دکتر روح اله  باقرزاده  مدیر همکاری های علمی و بین المللی حضور داشتند.
دیدار با حجت الاسلام دکتر بی نیاز امام جمعه کیش و دکتر علی عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایران از دیگر برنامه‌های مسئولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سفر نیم روزه به جزیره کیش بود.