مراسم افتتاح شتاب دهنده کارمانا در مرکز تخصصی نوآوری دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1399/11/6 | 

 مراسم افتتاح شعبه دوم فضای کار اشتراکی شتاب دهنده  کارمانا در مرکز نوآوری دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : دکتر علی نیکبخت مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت : دانشگاه‌ها باید همکاری ویژه‌ای را با کسب‌وکارهای نوپا انجام دهند.
دکتر نیکبخت افزود: امیدواریم در نتیجه همکاری مشترکی که با اکوسیستم نوآوری استارت زده شده؛ پهنه فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر روز به روز گسترش بیشتری پیدا ‌کند.
وی  گفت: اینکه یک مجموعه خصوصی در دل یک بخش دولتی قرار بگیرد نویدبخش همکاری قدرتمندی است و هر دو سمت از مزایای یکدیگر بهره مند می‌شوند.
به گفته  نیکبخت در دنیای امروزی یک دانشجو باید از زمانی که وارد دانشگاه می‌شود با کسب و کار هم آشنا باشد.
او ادامه داد: ادبیات کسب و کار و تجارت ادبیات متفاوتی نسبت به مفاهیم آکادمیک است. ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر سعی داریم شرکت‌های دانش بنیان و مخترعین را با اعضای هیات علمی و دانشکده‌ها زیر یک سقف جمع کنیم.
او با اشاره به قراردادی که با رایان ونچرز مبنی بر ایجاد شعبه دوم کارمانا در این فضای آموزشی بسته شده اظهار امیدواری کرد که در نهایت خروجی خوبی  از دانشگاه شکل بگیرد.
 به گفته نیکبخت در حال حاضر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر سه برج فناوری قرار گرفته است که در آن تیم‌های نوپای زیادی مشغول فعالیت هستند.
وی گفت: مجموعه اقدامات این تیم‌ها باعث شد تا در نوروز ۹۹، حداقل سه میلیون سفر درون شهری از بین برود و نیازش برای مردم حس نشود.

برنامه‌های مرکز نوآوری دانشکده مهندسی برق برای حمایت از تیم‌های استارتاپی

دکتر ایمان شریفی، مدیر مرکز نوآوری دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به حمایت‌هایی که از ایده‌های نوآورانه و استارتاپی دانشجویان در این مرکز می‌شود گفت: ظرفیت‌های مرکز نوآوری دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تجربه کارمانا و تیم توسعه‌دهنده آن در دو سال گذشته، دو ظرفیت بالقوه برای امید داشتن به موفقیت این فضای کار اشتراکی تازه‌تاسیس است و تلاش خواهیم کرد تیم‌های آینده‌داری در این مرکز مستقر و با هدایت درست و اصولی به فضای نوآوری کشور تزریق شوند.
 او با اشاره به فعالیت‌های مرکز نوآوری تخصصی مهندسی برق در توسعه فضای نوآوری مرتبط با این رشته و صنعت تاکید کرد: تیم‌هایی که از بطن دانشکده و دانشگاه و با تمرکز بر اولویت‌های این مرکز شکل بگیرند شانس بیشتری برای استفاده از امکانات و ظرفیت‌های فضای کار اشتراکی کارمانا در دانشگاه امیرکبیر خواهند داشت اگرچه این مرکز از تیم‌ها و ایده‌های مختلف که مستعد رشد و موفقیت هستند حمایت خواهد کرد.
حمیدرضا هنرکار، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رایان ونچرز  گفت : ما فقط به یک فضای کار اشتراکی فکر نمی‌کنیم و روی تیم‌های حاضر در کارمانا در صورت خوب بودن تیم و ایده‌شان سرمایه‌گذاری می‌کنیم و در واقع امکان سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کنیم. همچنین شتابدهی و منتورینگ تیم‌ها را خواهیم داشت تا در راهشان موفق‌تر ظاهر شوند. در نهایت کلاس‌های آموزشی متعددی نیز برای تیم‌ها برگزار می‌کنیم که همه زمینه‌ها را شامل می‌شود و برای ادامه راهشان کاربردی خواهد بود.»
هر تیمی با هر ایده‌ای که داشته باشد می‌تواند در وبسایت کارمانا ثبت نام کند تا بعد از مصاحبه وارد این مجموعه شود و محدودیت خاصی وجود ندارد.»
هنرکار درباره برنامه‌های آینده کارمانا هم گفت: افتتاح این شعبه شروع راه توسعه کارماناست و تلاش داریم در سال ۱۴۰۰ تعداد شعب کارمانا را به ۴ شعبه برسانیم و با ایجاد یک شبکه واحد، خدمات یکپارچه‌ای به استارتاپ‌ها ارائه دهیم. مهم‌تر اینکه مطالعات راه‌اندازی شعب کارمانا در شهرستان‌ها هم در دست انجام است و به زودی کارمانا به شهرهای دیگر کشور خواهد رفت.