نشست «حوالی یک انتخاب» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1400/3/12 | 

نشست «حوالی یک انتخاب» با محوریت گفتگوی دانشگاهیان پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ توسط انجمن اسلامی دانشجویان ،  بسیج اساتید ، کارکنان و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در نشست «حوالی یک انتخاب» نمایندگان اساتید ، کارکنان و تشکل های دانشجویی صحبت کردند.

حجت الاسلام میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری انتخابات در جمهوری اسلامی لیله القدر است. لیلةالقدر براى انسان سرنوشت‌ساز است. هنگام انتخابات هم براى یک ملت، براى یک دوره‌اى، براى برهه‌اى سرنوشت‌ساز است. حضور مردم در انتخابات باعث می شود که مردم سالاری و دموکراسی به ایده آل خود برسد. فرآیند مردم سالاری یک فرآیند تدریجی است. رای ندادن و رای خاموش تغییری ایجاد نمی کند. 
حجت الاسلام میراحمدی اضافه کرد: برخی از مردم به دلیل وضعیت بد مدیریتی رغبتی به رای دادن  ندارند اما نباید به خاطر اشتباهاتی که برخی ها انجام داده اند مبنا را تغییر دهیم.
وی خاطرنشان کرد: امام (ره) دین و دنیا را در کنار هم قرارداد. امام(ره) تقابل اسلام و استکبار را کانون توجه جهانیان قرار داد. این انقلاب یک نگاه امیدوارانه ای برای جریان های آزادی خواه و ملت های زیر استکبار ایجاد کرده است.

 

دکتر احمدرضا رحیمی کلاریجانی مسئول بسیج اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست گفت: دایره المعارف دموکراسی، انتخابات را مستلزم رعایت سه امر بیان می کند. در وهله نخست موضوع برگزاری انتخابات در زمان های مقرر مطرح است که مرور انتخابات در جمهوری اسلامی ایران در ادوار گذشته نشان دهنده پایبندی به این اصل است. دراین راستا برگزاری انتخابات در شرایط حملات موشکی و هوایی صدام شاهدی بر این امر است.
به گفته وی مورد دوم بحث رقابتی بودن انتخابات و پذیرش نتیجه انتخابات موضوع سوم است.
مسئول بسیج اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: انتخابات منشا تغییر و تحول است  مرور انتخابات در جمهوری اسلامی ایجاد تغییر را روایت می کند. لذا چنانچه خواهان تغییر وضع موجود هستیم همه اقشار مختلف باید در انتخابات شرکت کنند.
همچنین در این نشست نماینده تشکل های دانشجویی ، اساتید و کارکنان به ارائه نظرات خود در خصوص انتخابات پرداختند.